Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie prowadzi dwa przedsięwzięcia, które zostały dofinansowane z Programu Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020. Przedsięwzięcia dotyczą poprawy dostepu do sieci TEN-T obszaru Podhala i powiatu Tvrdošín oraz modernizacji połączenia drogowego Prešov – Bardejov – Gorlice.
Prešov – Bardejov – Gorlice
Wartość projektu, dotyczącego modernizacji trasy między słowacką miejscowością Prešov a Gorlicami, to 7,048 mln euro, z czego dofinansowanie wynosi 5,991 mln euro. Projekt rozpoczął się 3 października 2016 roku, a zakończyć się ma 31 maja 2018 roku.
Inwestycja zakłada przebudowę drogi wojewódzkiej nr 977 o długości 12,3 km. W tym zawiera się odcinek w mieście Gorlice o długości 1,2 km oraz dcinek od Gładyszowa do przejścia granicznego liczącego 11,1 km. Po stronie słowackiej zakłada się modernizację trzech odcinków drogi II/545 Raslavice – Janovce (5 km), Bardejov – Kľušov (1,9 km) oraz Regetovka – Becherov (1,65 km). W ramach modernizacji zostaną wyremontowane również 2 obiekty mostowe, skorygowane zostaną parametry drogi i wzmocniona zostanie konstrukcja nawierzchni.
– Celem głównym projektu jest poprawa mobilności transgranicznej, ukierunkowanej na integrację przestrzenną, bezpieczeństwo oraz zwiększenie dostępności komunikacyjnej. Kluczowe znaczenie odgrywa połączenie do sieci TEN-T dwóch regionów: Małopolski i Kraju Preszowskiego, które usprawni dojazd do autostrady A4 i D1 – informuje ZDW Kraków.
Podhale i Tvrdošín
Koszt inwestycji, która ma poprawić dostęp do sieci TEN-T obszaru Podhala i powiatu Tvrdošín, będzie kosztować 7,031 mln euro, z czego dofinansowanie wyniesie 5,976 mln euro. Partnerem wiodącym projektu jest Žilinský samosprávny kraj, a partnerem współpracującym jest województwo małopolskie. Czas realizacji to luty 2017 – maj 2018.
Po stronie polskiej projekt zakłada przebudowę DW-957, 958 oraz 959 o długości 11,49 km w Gminie. Z kolei po stronie słowackiej zakłada się modernizację 6 obiektów mostowych oraz przebudowę około 1 km dróg. W czasie inwestycji planowana jest naprawa nieodpowiedniego stanu technicznego odcinków dróg II/520, III/2311 i II/584, w szczególności obiektów mostowych, których stan techniczny ogranicza wykorzystanie tych dróg i może w krótkim czasie zupełnie uniemożliwić ich wykorzystywanie.
– Realizacja projektu przyczyni się do usprawnienia połączeń węzłów drugo i trzeciorzędowych takich jak Rabka Zdrój, Zakopane, Nowy Targ i Jabłonka po polskiej stronie i węzłów trzeciorzędnych jak Twardoszyn i Trzciana po stronie słowackiej z drogami głównymi tj. autostradą A4 w Małopolsce i autostradą D1 w Żylińskim Kraju Samorządowym. Dzięki tej inwestycji skróci się czas dojazdu między wyżej wymienionymi miejscowościami i drogami należącymi do sieci TEN-T. Poprawi się komfort jazdy i bezpieczeństwo użytkowników drogi. Realizacja projektu spowoduje wyeliminowanie „wąskiego gardła” w przygranicznej sieci komunikacyjnej na drodze II/520 i DW 959. Kontynuacja drogi III/2311 z Oravíc do Zuberca ma duże znaczenie w szczególności z punktu widzenia przewozu osób – informuje ZDW Kraków.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.